piatok 13. júna 2014

Keď si kupujete masky, čítajte si návody


Poslednú vec, ktorú som dostala na testovanie od Gabiky z http://www.naturalisvita.sk/ bola bentonitová maska od značky Sheabutter Cottage. Masku som si schválne nechávala na posledné skúšanie, pretože som sa ako vždy tešila zo zarábania tohto špeciálneho ílu.  Zázrak tejto masky spočíva v tom, že je z bentonítového ílu, ktorý vzniká formovaním z vulkanického popola. Tento íl teda nie je taký bežný a najviac sa ho nachádza v Spojených štátoch vo Wyomingu. Íl sa používa na neskutočne veľa vecí- či už na problematickú pokožku ako maska, alebo ako vlasová maska pri psoriáze či iných ekzémoch či dokonca aj ako kúpeľ pri bolesti svalov.
Ja som íl použila ako masku na pleť, ktorú si štátniciach potrebujem dať pomaly pekne do poriadku.



Takéto masky sa vždy odporúča miešať v nekovových nádobách s nekovovými predmetmi. Na tie účely používam malé sklenené nádobky na odkladanie čajových vrecúšok a plastové alebo sklenené lyžičky. Čo sa týka masky, môj prvý problém vyplynul z toho, že na maske nebol návod na použitie. Z mojich skúseností som vedela, že tieto masky nie je dobré miešať od oka, pretože niekedy býva problém odhadnúť pomer masky a vody, alebo ešte lepšia verzia- maska sa vôbec nemusí miešať z vodou.. Gabika bohužiaľ na stránke návod na použitie masky nemala, tak som lovila na iných stránkach, kde som našla síce pekné odporúčania na to s čím všetkým sa dá maska miešať, ale úprimne buď som dané ,,suroviny" nemala doma, alebo som sa bála experimentovať. Na jednej diskusii jedna pani miešala masku len s vodou, čo bola v konečnom dôsledku moja jediná alternatíva a tak som išla do tejto verzie.
Na jednu lyžičku masky som dala podľa jej návodu dve lyžičky vody. To bola úplná blbosť, maska sa zgrčla do jednej veľkej guče, tak som pridala teda viac vody, čo mi vytvorilo skupenstvo pomerne divnej podoby, ale aspoň použiteľné na nanášanie.



Maska sa nanášala veľmi nepohodlne, dala sa nanášať len rukami a na tvári ste museli rozmasírovať akoby guličky masky. No veď nevadí, už som si zvykla, že keď ide o prírodné výrobky musíte obetovať trochu komfortu v rámci väčšej kvality. Masku som mala na tvári cca. 10 minút, pričom za ten čas ma na pokožke mierne svrbela a necítila som sa v nej veru príliš komfortne. Paradoxne v popise výrobku sa udáva, že ľudia s ekzémom či psoriázou by mali po nanesení masky pocítiť komfort a ukľudnenie. Tak mi ostáva dúfať, že u nich to tak bude.

Ďalšia ,,príjemná" časť prišla po tom, čo som si ju išla konečne umyť. Nakoľko maska na pokožke zaschla pleť neskutočne pla, a ako som si ju išla umývať bola pokožka vyslovene ubolená a trvalo neskutočne dlho kým ste masku vôbec navlhčili. Aj po 3 minútach umývania som nemala pocit, že by som hoci len trochu masky umyla dole a maminu napadlo, nech ju dám dole takou tou hubkou na umývanie masiek. Vďaka za tento nápad, lebo inak by som masku umývala asi ešte aj teraz. S hubkou išla dole jedna radosť, ľahko a bezbolestne. Škoda, že to výrobca neradí na obale, lebo napr. Akamuti zvyčajne odporúčajú dávať masky dole či už hubkou alebo nejakými utierkami. Keby tam bolo napísané niečo takéto ušetrila by som si kopec námahy a bolesti.
Po umytí som mala pleť neskutočne suchú, podráždenú (či už z masky alebo 4 minútového umývania).
Ja z masky teda moc nadšená nie som, chýbal mi poriadny návod, maska mi príde moc agresívna a určite nie je dobrá pre citlivú pleť. Na druhú stranu ľudia sú z nej na internete nadšení, takže je to proste tým, že mne maska jednoducho nesadla. 
Radou na záver však ostáva, pozerajte sa, či majú výrobky na internete návod na použite, pretože aj taká banalita Vám môže pokaziť zážitok z kvalitného výrobku.

***medzi časom Gabika na stránku návod doplnila :) takže ďalší pokus bude hádam lepší :))

A čo Vy? Čítate návody? Lákajú Vás zarábacie masky? Mali ste niekedy po maske podráždenú pleť?

15 komentárov:

  1. No tak toto by ma teda pekne nahnevalo...jedna vec je ze si masku nevedela dat ani dole ale si predstav ze by si si tym nejako poskodila plet...a ze tam nieje ani navod? Od danej firmy to vobec mieje pekne ved predsa to nieje krem na ruky...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som tiež prekvapená- vieš to nie je len o tom, že nevieš ako ju pripraviť ale nevieš ani koľko ju nechať na pokožke :( takže potom len pokus-omyl :(

      Odstrániť
  2. Tak takáto skúsenosť ma mrzí. Celkom ma mrzí aj to, že chýbal návod bola som v tom že tam je keď si sa ani neozvala.Vieš, že vždy som k dispozícii a hneď poradím. Ako si písala návod už som doplnila. Bentonit hlavne pomáha aknóznej pleti a pleti s rozšírenými pórmi. bentonit je dokonca napredávanejší v eshope. Len sa ho asi treba naučiť používať. Začervenanie pri týchto maskách je normálne, pretože vyťahujú toxíny, po polhodine až hodine by začervenanie malo ustať. A čím dlhšie použivaš bentonit tým menej by mala pleť začervenať. Tak snáď mu ešte dáš šancu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabika nechcela som ťa zo všetkým otravovať, ale som rada, že si to doplnila určite maske ešte šancu dám :)

      Odstrániť
    2. Vobec neotravujes. Od toho som stale k dispozicii :-)

      Odstrániť
  3. Ani na obličeji nevypadá zrovna nejlíp. Vím,že to není hlavní účel masky,ale stejně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, a to ešte vidíš masku asi po 5 nminútovom rozotieraní aby sa dala ,,pekne odfotiť" :)

      Odstrániť
  4. na všem vždycky a furt čtu nejen návody, ale i složení =D hraju si na chemičku hadra =D jinak tady ty jílové nemám ráda, vždycky mě jen pálí ksicht a nic z toho =(

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD Tess, ja sa každý deň teším na tvoje komentáre, že čo prinesú :)

      Odstrániť
  5. Škoda toho smývání, protože vypadá moc zajímavě. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moja zlatá :) Ja som si pri prvom farbení vlasov, keď som mala 17 rokov, dala na vlasy len obsah tej tuby, bez tej vyvijacej emulzie, niekto v drogérií vybral odtiaľ ten vyvíjač a ja poďho farbiť, návod ma nezaujímal :) Si odvážna a obetavá blogerka, keď ideš aj metódou pokus-omyl :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja viem, že to nie je vtipné,ale strašne si ma rozosmiala :D a čo sa ti potom stalo s vlasmi? To si neviem predstaviť, veď tá farba to musela na vlasoch strašne stvrdnúť, nie?
      A Michaela - pre blog všetko :))

      Odstrániť
    2. Práve naopak, je to riadne smiešne, ja sa tiež teraz na tom smejem :D Už si nespomínam, či to stvrdlo, je to už pár rokov dozadu, ale každopádne to nefarbilo-pochopitelne, spolužiačky mi potom vysvetlili prečo hahaha :D Druhý pokus vyšiel lepšie, odvtedy čítam návody :D

      Odstrániť
  7. Už samotný spôsob prípravy na mňa pôsobí zaujímavo, tak "medicínsky" :) pozerám, že v tom e-shope majú naozaj bohatý výber kozmetiky aj na mastnú a zmiešanú pleť (kam sa tá moja teraz pred letom bezpochyby radí...). Idem sa tým preklikať, vďaka za tip ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Tu nájdeš, čo hľadáš

Dermacol Avon Nivea Loreal moje videá youtube Bioderma Ziaja Make-up revolution Dove Toto urcite nekupujte :) Nobilis Tilia Balea Rimmel Weleda DM NYX Jo Malone MaxFactor Bourjois Kallos Bielenda Essence Gosh Himalaya Soaphoria Astor Empties Maybelline TianDe Logona Schwarzkopf Lancome Macadamia Hair Mylo Oriflame Alverde Clinique Doliva Garnier Medik8 Boemi Natura Siberica Rexona Dolce&Gabbana Freeman La Roche Posay Matrix Real Techniques Rituals Versace Catrice Frais Monde Freedom make-up Sally Hansen Chloe Colgate Colour Caramel Gabriella Salvete Pupa Revlon Sante 100% Pure Burberry CHI Dulcia Manufaktura Sleek Toni&Guy Yellow Rose w7 Beyoncé Bvlgari Calvin Klein Dior EOS Elizabeth Arden Labello Miss Sporty Nuxe Sephora Sparitual The Balm Vichy Vipera Yves Rocher Armani Bottega Venetta Britney Spears Eisenberg Gucci Guerlain Ladybox Missha Mixa Palmolive Ryor Tangle Teezer Biotoscana Cartier Clarins Dr.Belter H&M Kardashian beauty Lacalut Lush Marc Jacobs Navia Philips Playboy Saloos Victorias Secret giveaway Allga San Batiste Biosilk Bolsius Aromatic Chanel Cremorlab Demeter FA Fyto Gentle Day Gigalash Gliss Kur Got2Be Hugo Boss Kawar La Prairie Lambre LeChaton Mememe Meteo Logic Nanogen Neutrogena Pantene Prada Rose of Bulgaria Syoss Tepe Tigi Wella sesderma Alterna Beckham Body Basics Cellu Blue Cien Crabtree Diptyque Dr.Hauschka Dzintars Ebelin Escada Eveline Figs&Rouge Hempz Inglot Jelly Pong Pong Jordana Karin Herzog Lacoste Lanvin Library of fragrances MAC MTV Mexx Niche Oilatum Palette Purity Herbs Rowenta Subrina Swiss O Par TAG Valentino Vincentka Zoviconceal sensodyne