pondelok 13. marca 2017

Organické alebo obyčajné?


Aj napriek pokrokovosti našej spoločnosti sú niektoré témy akoby tabu. Aj keď sa nás bytostne týkajú a potrebujeme v nich často poradiť možno viac ako v tom aký make-up sa nám hodí, alebo ktorý lak na vlasy zlepí vlasy najmenej. A aj tak o nich nepíšeme J Lebo je to zvláštne a nikomu to nie je asi úplne príjemné. Tak dnes to príjemné, alebo nepríjemné nechajme tak a poďme sa baviť o tom, že prírodná kozmetika siaha v dnešnej dobe ďalej ako je bio šampón alebo nočný krém.

O tom, že ekologické a organické výrobky nemusia byť len pleťové alebo telové séra som vedela dlho, ale nejak extra som sa tým nezaoberala, pretože som bola spokojná ako som bola a nehľadala som nič ďalšie. Úprimne vám poviem, že veľký vplyv na mňa malo začatie sledovania youtuberky Mimi Ikonn. Ak Mimi nepoznáte, tak si ju na youtube určite pozrite a verím, že vás zaujme rovnako ako mňa. Mimi je chodiace pozitívne myslenie, má veľmi pekný pohľad na život, spoločnosť a jej fungovanie. Mimo iného je vegánka, ktorá preferuje organické výrobky (počnúc oblečením končiac jedlom) a zdravý životný štýl. Pozeranie jej videí je vcelku motivujúce a obohacujúce, pretože často rieši zdravotné dôsledky používania rôznej chémie, ktorá je v okolí a možnosti jej nahrádzania organickými výrobkami. Ak sa pýtate, či tak teda fungujem aj ja – tak odpoveď je nie. Ale či sa snažím meniť niektoré veci a správať sa k môjmu telu lepšie a šetrnejšie – áno. Ak sledujete môj blog tak viete, že som pred pár mesiacmi riešila či sa vzdať mäsa alebo nie (nevzdala som sa, ale veľmi som konzumáciu zredukovala) a začala som intenzívnejšie športovať. Sú to malé kroky, ale o tom to je. Radšej robiť veci pomaly a tak aby vám vyhovovali ako návalovo bez rozmyslu a na pár týždňov. Každopádne späť k Mimi J Vo veľa videách Mimi často spomínala, že používa len organickú kozmetiku a to – kompletne celú. Od klasickej telovky až po veci ako sú tampóny a vložky. Poviem vám, že som to veľmi dlho brala ako výstrelok niekoho, kto zarába naozaj nadštandardne ale viete čo, možno na tom niečo aj bude. A to bol vlastne ten popud na vyskúšania organických vložiek a tampónov – vyskúšať niečo iné a dôjsť na to, či to má také viditeľné výsledky alebo odlišnosti ako napríklad organické oleje. Ja ďakujem stránke http://gentle-day.sk/ za venovanie výrobkov do recenzie. Vďaka nim som mohla vyskúšať naozaj veľké množstvo ich portfólia výrobkov, vďaka čomu som mohla vyskúšať niečo, na čo by som sa sama asi ešte dlho odhodlávala.  

 



Gentley day je európska značka, ktorá sa venuje výrobkom pre ženy a v ich portfóliu nájdete veľa druhov vložiek, tampónov a iných výrobkov, ktoré by ste počas svojich dní mohli potrebovať. Čo je na nich iné sú hlavne dve veci – aniónový pásik a zloženie z prírodných materiálov. Aniónový pásik obsahuje turmalínový kryštál ktorý dokáže vplyvom tela produkovať anióny a malé množstvo infračerveného svetlo vďaka čomu eliminujú pach a množenie baktérií. Vložky sú vyrobené z prírodných materiálov, ktoré sú 100 % ekologicky odbúrateľné, a preto sú šetrné k vašej pokožke a k prírode. Vložky nie sú chemicky bielené, sú vyrobené z príjemných materiálov a absorbujú 3-4 krát viac tekutiny ako klasické vložky. Zostávajú suché a nedráždia pokožku. Jedno balenie sa pohybuje cenovo okolo 3 € ale tým, že vložky majú väčšiu savosť máte denne použiť menší počet vložiek a tým pádom by sa cena mala znížiť.
 




Ak ste takýto výrobok nemali a zaujal vás začala by som s Dennými aniónovými vložkai Gentle Day. Aj napriek tomu, že sú určené pre silnejšiu menštruáciu majú príjemnú tenkú hrúbku, takže pri nosení nie sú príťažou. Ak vám silné krvácanie nič nehovorí tak potom vám budú stačiť Ekologické aniónové vložky Teens Day Gentle Day (sú tenšie a užšie, čiže ešte pohodlnejšie). Ak vložky používate len v noci, existuje aj nočná verzia - Aniónové nočné vložky Gentle Day, ktoré majú extra savosť a sú určené pre použitie, ktoré môže trvať aj viac ako 15 hodín. Ak ste viac tampónové, v ponuke je niekoľko veľkostí Tampónov Gentle Day – od prvých dní po posledné. Tampóny sú vyrobené sú zo 100 % organickej bavlny, bez škodlivých chemikálii, herbicídov alebo pesticídov. Sú tiež bez chlóru a dioxínu a majú bio certifikáty podľa GOTS (Global Organic Textile Standard) a ICEA (Instituto Certificazione Ambientale e Etica). Posledný výrobok, ktorý by vás mohol zaujať sú Aniónové intímky Gentle Day, ktoré sa hodia v obdobím medzi alebo ak máte náhodou nejaké problémy. 

Čo som čítala na internete organické produkty sa odporúčajú ak máte často infekcie alebo problémy s močovými cestami. Taktiež pri silných menštruáciách, cystách alebo myómoch, kedy môže byť krvácanie silné a bežné vložky nemusia stačiť. Tampóny sú veľmi využívané počas leta pri kúpaní – vďaka ich organickým materiálom.
 



 

Ak vás žiadne zdravotné problémy netrápia a tých pár dní prejde bez nejakého zásadného obťažovania tak je možné, že v organickej verzii žiadne čaro nenájdete. Ale ak patríte do tej druhej skupiny dúfam, že vám článok rozšíril obzory a že vám možno Gentle Day výrobky budú vedieť nejako pomôcť. 

Rada by som sa dnes naozaj úprimne dozvedela od vás (kľudne sa odhláste a píšte anonymne) ako ste na tom vy? 

Lákajú vás organické výrobky alebo je vám to jedno? Sú vám komfortnejšie vložky alebo tampóny? Obmedzuje vás menštruácia pri športe?


*PR článok v spolupráci s http://gentle-day.sk/

16 komentárov:

  1. Pre mňa je oveľa pohodlnejší tampón než vložky, no o organickej forme hygienických vložiek počujem prvýkrát. :)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja chvalabohu nemám žiadny z tohto typu ťažkostí. Osobne preferujem tampóny, keďže v práci som komplet v bielom, je to asi aj trochu istejšie. Tieto organické som ešte neskúšala, ale už som videla v DMke nejaké "zelené" tampóny a chcela som si ich kúpiť. V minulosti som ale raz mala aniónové vložky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidis ani som netušila ze nieco take maju v Dm! Dakujem za info :)

      Odstrániť
  3. Slyším o tom poprvé, je to zajímavé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No neviem, mna toto nelaka, ako ano ked sa človek zamyslí, co do seba dava, ale zasa kde na to ma brať peniaze...teraz vychádza vo velkom na povrch ako vsetko škodí a mnohi to využívajú na tahanie peňazí, volakedy stačila vata, potom dosli s novinkami a teraz zasa, ze sa mame vratit kvazi k prírodnej verzii...mozno je pravda, ze vydrzia dlhsie a majú lepsiu saciu schopnosť, ale povedzme si uprimne, vieme si predstaviť mat desat hodin a viac tu istu vložku ked vieme, ze sme ju zaspinili alebo tampon...ja teda nie a radsej ostanem pri OBckach a ALWAYSkach...
    Lakal ma ten kalisek, ale ked som si uvedomila, ze aj tak ten bordel ostava vo mne, radsej zostanem pri starej klasike :)
    A co sa tyka športu neobmedzuje ma menstruacia ako taka, tampony vyriesia vela, ale skor ma obmedzuju ked tak bolesti ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeeej dakujem za super komentár :) som rada ze sa otvorila diskusia :)
      Inak to mas dost pravdu ze ako sa to vracia ku starým dobrým klasikam akurat ta cena je veru vyššia co súhlasím :) myslim si ze to moze byt najviac prínosné pre ženy co maju nejaké problémy - to je ako dermo alebo lekárenska kozmetika - ak ti nic nie je staci sprchac za euro z drogerie ale ak ta nieco trápi musis sa tomu prispôsobiť :/

      Odstrániť
  5. Fuuuha, tak toto vidím snáď prvýkrát. Vyzerá to celkom zaujímavo, ale aj napriek ich savosti by som si nevedela predstaviť, že by som mala mať jednu vložku 15 hodín.
    Žiadne problémy spomínané v článku nemám, ale človek nikdy nevie odhadnúť, aké silné krvácanie bude mať...
    World of Nicol

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala kamarátku ktorá si dávala dve vložky na seba pretoze krvácala neskutočne silno - a to je podla mna presne cielovka tohto produktu :)

      Odstrániť
  6. Neviem, či som to len prehliadla, ale chýba mi tu tvoja recenzia, tvoje skúsenosti alebo len budeš skúšať ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skúšala som a moje pocity su neutrálne. Som tampónovy človek s minimálnym krvácaním a naštastie (klop klop klop) bez problémov takze som spokojná s bežne dostupnou ,,výbavou" . Cieľom bolo vyskúšať ci nastane nieco prevratné alebo budem cítiť velky rozdiel (nie) a informovať ze nieco take existuje. To mas ako ked píšem o veciach na ekzemy - ja ho nemám ale snažím sa pomôct manželovi (a možno ak niekomu kto číta moj blog) sprostredkovaním niečoho nového :)tak snad niekomu info poslúži - ja som za seba rada a vďačná ze som mohla vyskúšať :)

      Odstrániť
  7. ehmmmm, ja velice odporucam kalisok....akoze ano, xce to trosku treningu a 'dealovania' s vlastnym telom, ale nedam na to dopustit. Tiez som dost dlho frcala na klasickych tamponoch, ale toto sa s tym neda porovnat...rovnako ako k telu to je priatelske aj prirode :). J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si to uprimne neviem predstavit, vela som o tom citala a priznam sa, ze ma to aj laka, ale je to uprimne asi ako s organickymi vlozkami :) lahsie sa to skusa, ked to k tebe pride nez ked by som sa k tomu mala odhodlat sama:)

      Odstrániť
  8. Je to zajímavé, ale tohle bych mít nemusela :) já zůstávám u klasických vložek. :) Tampony mi nesedí...

    Somethingbykate

    OdpovedaťOdstrániť

Tu nájdeš, čo hľadáš

Dermacol Avon Nivea Loreal moje videá youtube Bioderma Ziaja Make-up revolution Dove Toto urcite nekupujte :) Nobilis Tilia Balea Rimmel Weleda DM NYX Jo Malone MaxFactor Bourjois Kallos Bielenda Essence Gosh Himalaya Soaphoria Astor Empties Maybelline TianDe Logona Schwarzkopf Lancome Macadamia Hair Mylo Oriflame Alverde Clinique Doliva Garnier Medik8 Boemi Natura Siberica Rexona Dolce&Gabbana Freeman La Roche Posay Matrix Real Techniques Rituals Versace Catrice Frais Monde Freedom make-up Sally Hansen Chloe Colgate Colour Caramel Gabriella Salvete Pupa Revlon Sante 100% Pure Burberry CHI Dulcia Manufaktura Sleek Toni&Guy Yellow Rose w7 Beyoncé Bvlgari Calvin Klein Dior EOS Elizabeth Arden Labello Miss Sporty Nuxe Sephora Sparitual The Balm Vichy Vipera Yves Rocher Armani Bottega Venetta Britney Spears Eisenberg Gucci Guerlain Ladybox Missha Mixa Palmolive Ryor Tangle Teezer Biotoscana Cartier Clarins Dr.Belter H&M Kardashian beauty Lacalut Lush Marc Jacobs Navia Philips Playboy Saloos Victorias Secret giveaway Allga San Batiste Biosilk Bolsius Aromatic Chanel Cremorlab Demeter FA Fyto Gentle Day Gigalash Gliss Kur Got2Be Hugo Boss Kawar La Prairie Lambre LeChaton Mememe Meteo Logic Nanogen Neutrogena Pantene Prada Rose of Bulgaria Syoss Tepe Tigi Wella sesderma Alterna Beckham Body Basics Cellu Blue Cien Crabtree Diptyque Dr.Hauschka Dzintars Ebelin Escada Eveline Figs&Rouge Hempz Inglot Jelly Pong Pong Jordana Karin Herzog Lacoste Lanvin Library of fragrances MAC MTV Mexx Niche Oilatum Palette Purity Herbs Rowenta Subrina Swiss O Par TAG Valentino Vincentka Zoviconceal sensodyne